domingo, 2 de diciembre de 2012

Pujada a la creu de Fenasosa

Vore més gran
 Iniciem des del Pou de la Neu. Encara que el dia és clar i agradable, un mantell de núvols baixos cobreix la Foia de Castalla entre el Despenyador i la Replana. Pujen escasos metres i a la nostra esquerra en un monticle rocós una gran creu de ciment custòdia el poble. Anem cap a ella de des d'allí, comencem el ascens  per una  bonica senda que zigzagueja entre pins elevant fins sortir del barranc i situar-nos en una zona més plana on està ubicada la Casa de la Fondoma i la seua font. La casa està en ruïnes entre bancals erts i abandonats. Només es manté la font i pou que han estat restaurats. Arribem a un encreuament de camins abalisat.  Hem de seguir per la dreta pel PR-CV 55 cap Banyeres. Al capdavant a l'esquerra tenim la imatge del Reconco poblada per un mantell de pineda.Continuem pel nou camí en ascens. Ens endinsem en una zona de  pineda cuidada. Seguim pujant i per la dreta deixem enrere un  dipòsit quadrat d'aigua per a incendis. Este tram la pista és de ciment per facilitar la recollida d'aigües de pluja cap al dipòsit.
Culminem la pujada i comença un lleu descens. A uns dos-cents metres a la dreta, s'inicia un estret corriol que hem de seguir en direcció a un serrat que tenim davant. Hem deixat el PR-CV 55, el proper recorregut no està marcat, però és evident. Esta senda ens condueix per tot la carena de la serra, és un constant i entretingut pujar i baixar per totes les llomes, amb una visió espectacular a les dos bandes. El Reconco va quedant lluny i la Blasca fa acte de presència. Arribem al primer cim d'hui, l'Alt de la Barcella (1194 m.), Tot just marcat per una fita de límit comarcal. Descendim per remuntar la propera lloma i per l'esquerra ve una tanca que paral · lelament ens acompanyarà fins que iniciem el descens. Pertany a una gran finca on crien animals de caça major, cabirols, muflons etc. Poc després, entre dos llomes, per la dreta tenim un camí que baixa marcat per una fita i anem a culminar dos cims més.Després de pujar i baixar algunes llomes, arribem a l'Alt de la Fenasosa (1211 m.) màxima altitud d'esta ruta i marcada amb un piló o punt geodèsic. Des d'alli veiem la gran creu de ciment que queda dins de la finca al proper tossal. Enfront tenim a Banyeres. Anem fins la creu, que serà la tercera cimera d'hui, Alt de la Creu (1.153 m.) Monticle rocós entre la tanca de la finca, on en el seu interior s'han erigit una enorme creu de ciment. Junt  ella esmorcem i prenem forces per a després continuar baixant per la senda  direcció al camí asfaltat que discorre para.lel a la CV803. Fem un tram per l'asfalt i després agafem el camí que va des de el pou d'aigua potable fins el dipòsit que hi ha on hi haviem començat la ruta.